Dette produktet er ikke lenger tilgjengelig.
Vi beklager at dette produktet er utsolgt, men det finnes catalog.detail.no_longer_available_cta_p2.
40% Viskose: utseendet ligner på bomull og er like behagelig å ta på, men bomullen er annerledes med sine bedre varmeledende egenskaper.
60% Resirkulert ull
100% Polyester
Kan vaskes i vaskemaskin
Ikke tørk i tørketrommel
Vask med tøy i samme farge
Ikke bruk blekemiddel
Ikke rengjør kjemisk
Ikke stryk
Livrarea mai lunga decat estimata
brukes om produkter som er laget ved hjelp av mer miljøvennlige prosesser som bruker mindre vann, energi og kjemikalier. Produkter med internasjonale sertifiseringer som bluesign®, 100-standarden fra OEKO-TEX® og MADE IN GREEN fra OEKO-TEX® plasseres under denne etiketten.
Produkter med dette merket er for det meste laget av resirkulerte materialer, hovedsakelig laget av gammelt avfall som plastflasker og klær. Disse produktene har et mindre miljøavtrykk takket være at de behandler mer avfallsmaterialer enn jomfruelige materialer.
Er du interessert i hvordan vi vurderer bærekraft hos Footshop og hva vi gjør med det? Se vår side om bærekraft.
Historien om markedslederen innen caps og sportsklær begynte i 1920. En tysk innvandrer og dyktig håndverker ved navn Ehrhardt Koch øynet en mulighet til å redesigne og utvikle motebransjen for hodeplagg. Så han lånte penger av søstrene sine for å komme i gang, og startet et selskap i New York som het New Era Cap Co. På den tiden hadde ikke baseball noen storhetstid. Det var ikke før rundt 1932 at baseball begynte å bli virkelig populært. To år senere vant New Era en stor kontrakt for Cleveland Indians, og den første baseballcapsen var født. Det tok ikke lang tid før New Era var det eneste selskapet som lagde caps til lagene i MLBs øverste baseball-liga, som fortsatt er en del av alle lags uniformer i dag. Det var også på denne tiden at den ikoniske baseballcapsen fikk en fornyelse, og du kjenner den kanskje i dag som 59FIFTY.
På 80-tallet kom et vendepunkt, og New Era caps distribuerte ikke bare caps til idrettslag, de begynte å selge dem til sportsfans også, og dermed var boomen i bruk av baseballcapser i gang. Alle brukte dem, selv de som ikke var baseballfans eller ikke bodde i en by eller stat der det ble spilt baseball. Etter hvert som New Era ekspanderte på begynnelsen av 00-tallet, ble det populært over hele verden, og nå er det ingen som ikke har minst én caps med New York Yankess-logoen i hjemmet sitt.
I dag har New Era over 500 lisenser til å bruke logoen, inkludert NBA-, MLB-, NHL- og NFL-lag, og har blitt den eksklusive produsenten og forhandleren av lagcaps. Hos Footshop finner du for det meste caps og klær fra Major League Baseball-lag, men også klær og caps med Chicago Bulls eller Los Angeles Dodgers-teamtema.
De mest populære capsene er New Era 9Forty eller New Era 9Fifty. Men en New Era 39Thirty kan heller ikke gå galt.
Transportør | Pris | Leveringsdager |
---|---|---|
DHL Premium - express | fra 179 kr | Fra Onsdag 4.6.2025 |
FedEx | fra 129 kr | Fra Torsdag 5.6.2025 |
Hvis du får feil størrelse, hjelper vi deg gjerne med å finne den riktige. Vennligst besøk vår returside Mer informasjon
Først og fremst må du lese våre retningslinjer for retur, der du finner alle rettigheter og plikter for både kjøper og selger. Mer informasjon